♥ I don’t suffer from insanity, I enjoy every second of it!♥

Dagens tips!

Kategori: Allmänt

 
Julpyssel & Bak för alla åldrar! 
Förlåt att det blir mycket julinlägg men jag är så pepp inför julen!
Jag älskar att pyssla och baka, men gör det alldeles för sällan tyvärr! Jag hade iallafall tänkt hinna med att baka en slags lussebulle,men med pistagekräm i samt gör en "jultårta", det är alltså ingen tradition utan något jag bara kom på att jag skulle göra. Kanske med saffrans bottnar. 
 
Här är en brownie som dom tryckt ut med någon liten kopp skulle jag tro,sen är det grädde eller nån slags kristyr/glasyr och en jordgubbe(vilket inte är det lättaste att hitta färskt nu) och jag vet inte alls hur frysta skulle funka? Ett annat roligt & lite annorlunda pyssel är ju att man kan göra tex grandekorationer av glasspinnar! Jag tycker de på bilden var supersöta!
 
 
 
 
 
Kanske göra en liten sötis-gran av papper? 
Det skulle vara snyggt om man hade olika färger och storlekar och ställa någonstans.
 
 
Cakepops eller Popcakes är ju roliga och enkla att göra, dom är även mycket roliga att dekorera! Jag har en sån maskin hemma som gör cakepop "bollarna", det är väldigt smidigt att ha en sån hemma ifall man vill göra såna här. Man kan klä sina cakepops med marsipan, choklad eller det man själv tycker är gott. Och sedan dekorera som man vill (pillergöra!!!) 
 
Strutarna är gjorda av papper, och en sån liten pompom som knopp eller vad man ska säga. 
Spännet till bältet finns på panduro eller någon annan hobbyshop, där papper osv finns med!
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: