♥ I don’t suffer from insanity, I enjoy every second of it!♥

Hur jag gör•

Kategori: Allmänt, Smink

Hur jag gör!
Blev dock ett ganska slarvigt resultat eftersom jag hade bråttom med annat..
Men detta är iallfall en vardaglig makeup rutin jag kör emellanåt.
• Grunda med foundation. 
• Lägg det ljusa lätt skimriga pudret där du vill framhäva dina konturer.
 • Lägg den mörka matta skuggan där du vill få ett djup.
 • Nu fyller jag i ögonbrynen med en ögonbrynskugga. Jag drar linjerna rakt och hårt med rätt mycket färg runt om för att skapa en form. Sedan fyller jag i hela brynet, men längst fram så suddar jag bara in pyttelite färg för att få en naturlig övergång. På med lite bryngel
• Sedan lägger jag concealer runt ögonbrynet för att framhäva det ännu mer! Och va noga med att verkligen blanda ut den så det inte blir för skarpt!
• Skugga ihop den ljusa & den mörka kontureringen med borste eller svamp. Tryck fast den ljusa skuggan under ögonen med svamp. När du skuggar så blanda där de mörka linjerna går in i det ljusa! 
• Jag lägger på rouge och tar sedan en bronzer som jag suddar upp mot rouget
• Jag lägger en ljus matt skugga över hela ögonlocket och suddar in en matt ljusbrun i globlinjen. 
• Jag markerar fransraden genom att ta en svart skugga och pressa fast den mellan ögonfransarna.
• På med mascara.
• lägger på läppenna & läppstift.
• Pudra hela ansiktet & lite över läpparna, sen på med lite läppglans!
På med nått filter också voilà!



Kommentera inlägget här: