♥ I don’t suffer from insanity, I enjoy every second of it!♥

Tips!

Kategori: Allmänt

 
 
Byt ut vanligt socker mot stevia/suketter eller valfritt sötningsmedel! Jag brukar iallafall välja att byta ut vanligt socker mot det! När man gör egen varm choklad eller bakar, det innehåller betydligt mindre kalorier och kolhydrater! De flesta lchf recepten på bakverk brukar innehålla stevia eller liknande istället. Det jag brukar köpa är den här burken:
 
 

 
 
Så vet man om att man har världens sötsug ofta och ska gå på någon diet så baka massa lchf kakor och bullar med det här och bunkra upp så är det ju bara att äta av det istället för att misslyckas med dieten! Burken kostar ca 30 kr och håller länge, för man behöver inte alls mycket av det, det är mycket sötare än vanligt socker. Så på recept ska man aldrig ta det som står tycker jag iallafall! Man måste testa sig fram med lite åt gången så det inte blir alldeles för sött!  Typ som receptet här nedan från dansukker.se, jag har inte testat det, men jag kan tänka mig att det är en smaksak hur mycket man ska använda! Värt att testa iallafall!
 
Kokoskakor

Kokoskakor


cirka 20 stycken

Ingredienser

2 dl Dansukker SteviaSocker
3 1/2 dl kokosflingor
2 msk Dansukker Vaniljsocker Fairtrade
2 äggvitor


Blanda steviasocker, kokos och vaniljsocker. Vispa äggvitorna till fast skum. Vänd ner kokos-blandningen i äggvitan.

Klicka upp kakor på plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i 175 °C i cirka 15 minuter. Låt svalna på galler. 

Kommentera inlägget här: