♥ I don’t suffer from insanity, I enjoy every second of it!♥

Hår?!

Kategori: Allmänt

Ja! äntligen tillbaks tänker ni nu! 
Jaha vad har hänt? Jo jobbat som vanligt! Det rullar på & jag jobbar med bra folk så det känns ju skönt iallfall!
Men som sagt så ska jag ju försöka spara ut min egna hårfärg & med det har jag tänkt att jag ska försöka få håret blont innan & sen få en naturlig övergång mellan min egna färg & det blonda, sedan succesivt klippa av det som är färgat. 
Men mitt hår just nu är mestadels typ denna färg nu:
 
Jag har inte alls lika jämn & fin färg men det är typ sån orange med inslag av blond & brunt i, inte så najs!!
Speciellt inte när min största hatfärg på håret är just orange! Det är ett stadie man blir kvar i ett tag för att inte slita på håret lika mycket som om man skulle blivit blond på nån vecka..  men mellan orange-gul lär jag vara fast ett tag. Men som sagt detta blir sista slitningen på mitt hår & eftersom jag ska på bröllop den 8 augusti så känner jag mig ändå lite stressad med att ha en något så okej färg på huvudet!
 
Tanken är nu att jag ska köpa en askblond färg och lägga i samt slinga lite senare! Färgen jag tänkt använda är denna:
 
 
                                                                                               En ljus askblond färg,light ashblonde Helsinki 10.1!
Just för att dölja det orange/gula så mycket som möjligt! Om det blir bra vet jag inte, men blev tipsad om denna.. annars hade jag tänkt mig den här blond/beige
 
En neutral färg man kan lägga slingor i för att få ett naturligt och fint resultat!
Resultatet av detta bör bli något sånt här: 
 
Har ni tips av egna erfarenheter så skriv mer än gärna! är lite rädd för denna förvandligen om det kommer gå bra eller inte:/ 
 
 
Kommentera inlägget här: