♥ I don’t suffer from insanity, I enjoy every second of it!♥

Ramadan

Kategori: Allmänt

Hej!
Fortfarande sjuk, men på bättringsvägen iaf. Ska egentligen börja jobba på djurparken imorgon men jag behöver nog en extra dag innan jag ställer mig i köket! 

Igårkväll började Ramadan, jag tänker fasta på samma sätt som muslimer fast med vissa undantag. Det har ingenting med religionen att göra! Men fasta är otroligt hälsosamt under en kortare period, du stärker kroppen och psyket otroligt mycket. Man lär sig att äta för att leva och inte leva för att äta. Nu när jag ska fasta så gör jag vissa undantag eftersom det inte har med religionen att göra som sagt. 
Jag kommer dricka kaffe, snusa samt äta lite tidigare innan solnedgången eftersom jag inte tänker vara vaken till klockan 1 typ bara för att hinna äta.

Min plan med det här då? Jo jag vill stärka självdisciplinen samt gå ner ca 5-6 kg! Jag vet samtidigt att det kommer vara jobbigt, huvudvärk, jobba med mat osv men det är en så pass kort tid i mitt liv så jag SKA klara detta! Sen kanske jag inte kör hela månaden ut, men till jag känner mig nöjd åtminstone :) testa ni med!



Kommentera inlägget här: