♥ I don’t suffer from insanity, I enjoy every second of it!♥

Slarvigt självporträtt & tankar kring svartsjuka tjejer!

Kategori: Allmänt

Hello alla fina trogna läsare! 
Idag blir det ett inlägg om just det som står i rubriken. Det var en förfrågan om det i en kommentar, och visst jag kör på det!! 

Vi börjar med svartsjukan, och nu stod det svartsjuka bland tjejer? Då vet jag inte om det är menat i förhållande eller att en tjej är svartsjuk på en annan tjej?
Men vi antar att det är i förhållande då, du som skrev kommentaren, rätta mig om jag har fel. 

Vi kan bygga upp ett vanligt scenario, en kille & en tjej är i ett förhållande, killen har en kompis han skriver/pratar med kanske lite för ofta eller skriver olämpliga saker? Tjejen blir svartsjuk över det. Har man som flickvän rätt att vara svartsjuk(eller suspekt) på tjejkompisar till sin kille? 
Svar JA! 
Tycker man att det finns anledning så ska man absolut ta tag i det och utreda vad som pågår, du kan ALDRIG vara för säker! Alla, även om man tror sig känna personen kan vara riktiga rötägg och hålla på bakom ens rygg med massa fuffens, tro mig jag vet av egen erfarenhet( gamla killen mest då)
Men som sagt, ta tag i svartsjukan på en gång, skriv ned vad som orsakar svartsjukan och försök se om det är något slags mönster, typ att din partner behandlar dig lite väl bra under en period eller kanske tar med sig mobilen vart han/hon än går osv! Det finns massa små tecken som kan bekräfta att du gjorde rätt i att ha dom där svartsjukekänslorna. 

Tex så kan jag ta upp en sak nu med min nuvarande kille, han gjorde jävligt fel på en sak och jag vart jävligt sur dessutom, jag tog inte upp det på en gång men efter jag hade tänkt igenom allt klart. Jag bad han åtgärda detta med att göra vissa saker jag bad om. Och nu är det okej. 

Slutsats då? Är du svartsjuk och har anledning till det(inga hjärnspöken eller paranoida tankar) så ta tag i det så snabbt som möjligt! Låt det inte tynga ner dig, säg som det är och försök fixa det på en gång , om din partner är värt någon så att säga. Sätt upp regler för vad som är ok och inte ok!! Om du inte gillar att din kille/tjej skriver med en spec person så ska denna acceptera det om det finns en tydlig anledning och om du märker att denna inte gör det, ja då tar man det därifrån.

Sen har vi mitt vardags-självporträtt..




Kommentera inlägget här: